۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

28 دی 88

خیلی واسم جالبه که یه عده به جای اینکه خودشون تصمیم بگیرن که چی خوبه، چی بده، خودشون خیلی دوست دارن که یکی دیگه این تصمیما رو واسشون بگیره!! واقعا عجیبه که بعضیا انقد راحت حاضرن اختیارشونو بدن دست یکی دیگه!
الان پیرو یک سری اتفاقات(!!)، یه پیشنهادی توی گروپمون(گروپ دوره مون تو دانشگاه) مطرح شده که آقا بیاین یکی رو بذاریم approver ایمیلا؛ یعنی یکی اول همه میلا رو بخونه، اگه صلاح دونست اجازه بده که میل به کل اعضای گروپ بره!!! یعنی عادت کردیم به این سیستم، دست خودمون نیست! عادت کردیم که منفعل باشیم، یکی بگه همینه و مام بگیم چشم، هیچ چون و چرایی هم نکنیم!!
بابا آخه مگه خودمون شعور نداریم؟ مگه خودمون نمی فهمیم چی خوبه چی بده؟ اون طرفی که قراره انتخاب بشه مگه کیه که باید واسه من تصمیم بگیره که چی رو بخونم چی رو نخونم؟ چه فرقی با من داره که اون باید تصمیم بگیره و منم قبول کنم؟
هر کی هر حرفی که می زنه، باید پیامداشم بپذیره! یعنی چی که یکی دیگه حرف منو سانسور کنه که نکنه یه وقت به کسی توهین بشه و من بعدش فحش بخورم؟ بابا خوب اگه حرف بدی زدم، به کسی توهینی کردم، بذار فحششم بخورم، حقمه! اگه تا ابد سانسور بشم هیچ وقت آدم نمی شم، هیچ وقت نمی فهمم که فلان کارم بده، ممکنه باعث ناراحتی کسی بشه.
به نظر من سیستم (در اینجا گروپ)  اگه باز باشه، یعنی هر کی آزاد باشه هر چی می خواد بگه، به تدریج هم سطح شعور اجتماعی افراد اون سیستم بالا میره و هم ظرفیتشون! یعنی نهایتا به جایی می رسیم که همه خودشونو موظف می دونن که به بقیه احترام بذارن و ظرفیتشون هم برای پذیرش انتقاد بالا میره.

۵ نظر:

  1. حرف شما کاملاً درسته ولی از نظر منی که اون حرفا رو زدم نیازمند یه حداقل شعوری هست که متأسفانه اینهمه گذشته و ما هنوز ندیدیم تو خیلیا
    منم از اینکه اون حرف رو زدم منظورم این بوده که بعضیا بی شعور بودن خودشون رو ثابت کردن و اون حرف من معنیش این بوده که باید بیخیال گروه بشیم نه اینکه واقعاً اَپرُوِر بذاریم چون امکانش هم در واقعیت نیست
    در ضمن دلیل اینکه میتونه خوب باشه هم این نیست که یکی باید چکمون کنه دلیلش اینه که من هر سری که میام به میلام سر بزنم نبینم که کلی میل چرت اومده برام که یه عدّه با هم میخواستن کل کل کنن میل زدن به گروه، بلکه اگه میلی از گروه دیدم بدونم که مهمّه و بهتره که بخونمش و وقتم گرفته نشه همین!!!
    موفق باشید

    پاسخحذف
  2. ای کاش اختیار اون فرد به اصطلاح approver دست خودش بود نه عروسک خیمه شب بازی یکی دیگه....

    پاسخحذف
  3. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت خانم/آقای انرژی منفی :پی
    خیلی خوبه ها ! این اپروور رو میگم! من خیلی موافقم! خواستم بزنم تو گروپ ، گفتم الان میان منو ضایع میکنن! فقط یه مسئله ای هست اونم اینه که هر کدوم از بچه ها به طور مساوی حق دارن اپروور باشن دیگه! نمیشه که خون یکی رنگین تر باشه! من میگم یه گروپ دیگه بزنیم،همه مون بریم عضو شیم، بعد میل ها رو اول بزنیم اون جا، اگه همه موافق بودن با اون میل، بفرستیمش واسه این گروپ خودمون!

    پاسخحذف
  4. مهم بودن، مفید بودن، جالب بودن، چرت بودن و ... یه میل رو کی تشخیص میده؟؟ واسه هر کی فرق می کنه خوب.
    بعدشم این گروپ برای منظور خاصی درست نشده که شما دوست داشته باشین فقط یه سری میل خاص ازش دریافت کنین.
    اگر کسی به نظر شما بی شعوره، باید تلاش کنین به صورت مسالمت آمیز و بدون اینکه شخصیتشو خورد کنین درستش کنین، با توهین و حرکات تند و چکشی چیزی درست نمیشه!
    در ضمن یه اشکال بزرگ این کار همین نکته ایه که این دوست ناشناس(!!) مطرح کردن!

    پاسخحذف
  5. سخت میگیری انرژی منفی جون :پی

    پاسخحذف