۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

پهنای باند 10000 مگاپیکسل :)))))))




داشتم خبرها رو می خوندم تا در ایسنا به این خبر برخورد کردم :

رضا کلاهدوز در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با وجود آنکه سرعت شبکه‌های اینترنتی هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار مگاپیکسل است، سرعت پهنای باندهایی که در ایران با کاربرد فیبر نوری وجود دارد به یک‌ هزار مگاپیکسل رسیده است و امکانات ارایه‌ی پهنای باند با هزار مگاپیکسل تنها در تهران وجود دارد و در دیگر استان‌های کشور امکان آن موجود نیست.
کلاهدوز با بیان اینکه پهنای باند، قدرت انتقال داده از یک نقطه به نقطه دیگر بر اساس مگاپیکسل است، با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و تاثیر آن بر هزینه‌های اینترنت خاطرنشان کرد: تاکنون چگونگی تاثیر این طرح بر هزینه‌های خدمات اینترنت اعلام نشده است.
در اینکه تو ایران ما یه مدل اینترنت خاص داریم کسی شکی نداره ؛ چون اخیرا دیگه روزهای تعطیل اینترنت هم تعطیل میشه اما اینکه یک واحد جدید که برای سنجش کیفیت عکس هست برای سرعت اینترنت به کار ببریم یک ابتکار جدید هست ! بعید هم نیست از فردا اعلام بشه اینترنت ۲۵۶ کیلوگرمی تا ۱ تُنی به خانواده های ایرانی اعطا می شود ، جالبه که این فرد مدیرعامل کاملا در تعریف پهنای باند بر روی مگاپیکسل تاکید کرده و تعریفی جدید ارائه داده است . امیدوارم به زودی در تولید واحدها هم به خودکفایی برسیم و برای مثال زین پس برای سنجش وزن از مگابایت , برای سنجش قد از کیلوگرم و … استفاده کنیم !





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر